2012年4月14日土曜日

Marika Szmaj „Ma Autyzm” – Co To Znaczy?


"彼は、自閉症を持っています" - それは何を意味している?

  Anna Szczypczyk

"彼は、自閉症を持っています" - それは何を意味している?

Autyzm to nazwa poważnego zaburzenia rozwoju dziecka. Każdy na pewno

słyszał to określenie, często również „widział" osoby z autyzmem przedstawiane

w literaturze lub filmie. Najbardziej chyba znanym filmem przedstawiającym życie

autystycznej osoby jest „Rain Man" (USA 1988, reż. Barry Levinson). Ze względu na

popularność postaci Raymonda wielu ludzi uważa, że osoba z autyzmem to ktoś

szczególnie uzdolniony, choć dziwaczny. Ze względu na złożony obraz autyzmu oraz

liczne mity na jego temat, stanowi on zagadnienie często podejmowane przez autorów

seriali, filmów oraz książek. Jednocześnie obraz osób z autyzmem często jest w nich

bardziej mityczny niż rzeczywisty. 自閉症のための非常に一般的な組み合わせ

"彼の世界では"子供や、ガラス窓の後ろに. 何が、有することを意味する

独自の世界? これは、受動性と排除を意味するか、世界にいるん

独自のファンタジー?

自閉症は何か説明することは極めて困難である. 子の両方を "彼は、自閉症を持っています"

スピーカーとのような, 誰が話すことはありません, 受動的である1, 試みに応答しない

あなたとあなたの子供をアクティブに連絡, 提案に応答する

成人. 撮影の人気ビューに反して, 自閉症は、受動性を意味するものではありません

アクションの欠如として理解, 自閉症児は次のようかもしれません

仲間として活躍. 一部の子供たちは奇妙な行動を提示する,

ステレオタイプ, あなたはすぐに彼らの "他者性"を参照してくださいすることができている. 他人の行動

短い観測は私たちが彼らの問題を見ることができます. 加えて、画像

時間をかけてすべての子の変更で障害, 一部の機能が強調することがあります,

他の治療の過程で減少または消滅する. 自閉症に関連する問題に加えて

すべての子には、独自のユニークなキャラクターを持っている. 子どもたちの一部

音楽の能力は持っている, 構造の他の. 他のを描画するためのいくつかの愛

ダンス. 自閉症の子どもたちと協力してマニフェストの真理を知るようになる

文: すべての子供は異なっている, ユニークな.

それでは、どのよう我々は開発の問題を理解しています, そのような多様なグループをカバーする? に共同

"自閉症を持っている"という意味?

2

自閉症は発達障害ホリです. これはことを意味します, 子供の困難があることはできません

能力のいずれかの領域に配置. 問題は、スキルの多くは

と全体に影響を与える, 子どもの全体的な機能.

自閉症の専門家や研究者と子どもの問題は3つのカテゴリでクリーンアップ:

音声とコミュニケーションの発達障害

社会的発展の障害

行動の制限パターン (若い子供のための - 無効な

楽しい)

場合にのみ、, あなたの子供は異常はこれらの3つのそれぞれで発生した場合

エリア, あなたは、自閉症を診断することができます.

しかし、これらのカテゴリの操作を行います? 行動や能力の欠如はどのようなどの

バインドする? タイトルの質問に答えるために, それはターン "自閉症を持っている"ことを意味するもの

開発は、通常の開発の背景に自閉症児とみなされます, これらの

エリアを正確に.

音声とコミュニケーション

多くの場合、最も明白な症状, 子供の環境であるに注意を描画する

スピーチの発達異常. しかし、それは重要です。, その自閉症のと同義ではありません

の欠如. 同様に表現言語の有病率として子ではない

自閉症の診断のためにマイナス要因として扱われ. それは誤解です。

この障害に関連付けられている.

多くの場合、小さい子供の両親によって発見すれば、表現の不足である, 貧しい人々に提供

またはスピーチ "奇妙な". 表現する言葉はありません明らかな懸念を提起. それはどういう意味ですか

用語, それは "奇妙な"です。? 特に、注目はエコラリアの現象である, または

繰り返しのフレーズが耳に, 単語またはテキスト. エコラリアは、することができます

ダイレクト, 子供は大人の言うように彼の後に繰り返されたとき (NP. 質問

„chcesz pić?"に対応"あなたは飲みたいć?", しばしば同じイントネーションで) または遅延,

子供の頃は "引用符"大人のおとぎ話の式、または時間をかけてコンテンツ.

いくつかの子供たちのために単語や文章があります, の状況に十分な

彼らは口にされている, しかし、彼らは通信していません. 子供はおもちゃを呼び出す,

3

その見える, 活動の実施中のイベントへのコメント, しかし、ときに、別の

人は彼女の子供を無視して対話音声に従事しようとする, 彼らがいなかったら

聞いた. 自閉症児の話すことが発生した場合, 彼らのスピーチは明らかにすること

タスクの状況でのみ (NP. 質問への応答 "とは何か?"と

図またはオブジェクトを表示), 自発的に表示されません。,

自然な状況では、他の人との接触. 言語の発達に

との通信は困難の非常に異なる症状を観察した. なぜ、これらは

さまざまな症状は、障害を示すかもしれません?

子どもの言語能力は環境と通信する必要性から生まれている.

子は、最初の対話に参加し、以降のみ言葉を学習. それは聞こえるが、

逆説的に, tę prawdę psychologowie rozwojowi odkryli już dawno. 子供は学習

reguł konserwacji już w trakcie pierwszych kontaktów z matką, która mówiąc do

niemowlęcia zawiesza głos pozwalając mu „odpowiedzieć". Dziecko uczy się w tych

momentach odpowiadać gaworzeniem. Zanim pojawiają się słowa, dziecko posługuje się

znaczącymi sylabami a wypowiadając je często spogląda na dorosłego poszukując

potwierdzenia. Te „rozmowy" są rusztowaniem dla pojawiających się zdolności

językowych. Powodują, że słowa i zwroty, które dziecko opanowuje wykorzystywane są

do wymiany informacji z otoczeniem. Nie oznacza to, że dziecko nie używa także mowy

do nazywania bez obecności drugiej osoby. Jednak gdy dziecko przebywa

w sytuacji społecznej, w kontakcie z drugą osobą mowa jest wykorzystywana do

regulacji tego kontaktu: do odpowiedzi na pytania, do prób utrzymania rozmowy lub do


機能不全家族の症状は何ですか

jej zakończenia. U dziecka z autyzmem wyraźne pozostają trudności z komunikacją,

niezależnie od poziomu umiejętności językowych. Deficyt w rozwoju językowym

związany jest z nieumiejętnością uczestniczenia w dialogu. Ta trudność jest ściśle

związana z trudnościami społecznymi dziecka z autyzmem.

Już małe dziecko rozumie, na czym polega wymiana w zabawie oraz

komunikacji. Najpierw mówi jedna osoba, następnie druga odpowiada i ponownie mówi

pierwsza. Dziecko bardzo szybko rozumie również zasadę odwracania ról w

komunikacji. Raz dziecko w dialogu jest „odpowiadającym", następnym razem to ono

zada pytanie używając znanego już zwrotu. Dzieci z autyzmem nie rozumieją sytuacji

komunikacyjnych, często nie zadają pytań lub też zadając je nie czekają na odpowiedź.

4

Można obserwować wypowiadanie całych dialogów, jakby dziecko z rozpędu

wypowiadało kwestie obu uczestników rozmowy. Często pojawiają się wielokrotnie

powtarzane pytania, nie mające jednak charakteru poszukiwania informacji. 子

chce, aby potwierdzić jego przekonanie, często powtarzając po nim wypowiadaną

kwestię.

U dzieci z autyzmem deficyt w rozwoju językowym oznacza również

ograniczenia w rozumieniu wypowiedzi innych osób. Ta trudność wpływa na nabywanie

言語の, jak bowiem uczyć się słów i zdań, gdy się ich nie rozumie. Niezwykle ważne jest

aby zauważać, że trudności dziecka z autyzmem to nie tylko brak znajomości

określonych słów, to także brak rozumienia ich znaczenia dla komunikacji z drugą osobą.

Ze względu na brak rozumienia mowy oraz brak rozumienia zasad komunikacji

dziecko z autyzmem trafia w rozwojową pułapkę. Aby wzmacniać umiejętności

językowe, dziecko powinno uczestniczyć w komunikacji z dorosłym, aby uczestniczyć

w komunikacji potrzebuje kompetencji językowych i społecznych.

社会的発展の障害

Widząc małe dziecko od razu rozumiemy tezy psychologów, że człowiek to istota

społeczna. Już maluszek chce być z nami. Patrzy uważnie na prezentowane mu miny,

śledzi wzrokiem nasze ruchy. Co ciekawsze potrafi także naśladować naszą mimikę,

dostraja się do rozmówcy, choć nie umie wypowiedzieć jeszcze ani jednego słowa. Już w

trzecim miesiącu życia uśmiecha się do nas. Zadziwiające jak wiele umiejętności

społecznych ma niemowlę. Jednocześnie ich posiadanie jest koniecznością. Aby móc

uczyć się od innych ludzi dziecko musi ich rozumieć. Natura wyposaża więc małego

człowieka w zdolność dostrzegania w drugiej osobie najważniejszej „wskazówki" jak

postępować, na co zwrócić uwagę. Dzieci dziesięciomiesięczne już aktywne włączają się

w komunikację z dorosłym – zaczynają pokazywać palcem to, co chciałyby otrzymać,

a także co ważniejsze uczą się pokazywać to czym chcą zaciekawić rodzica. Naukowcy

badający rozwój małych dzieci wskazują, iż tę umiejętność większość dzieci rozwija

pomiędzy 9 a 12 miesiącem życia. Podkreślają także, że jest ona przełomem

w dziecięcym rozwoju społecznym i komunikacyjnym. Dzieci na całym świecie uczą się

5


どのように禁煙の保険試験に合格する

tego uniwersalnego gestu. Pokazują palcem jakby chciały powiedzieć „zobacz, jakie to

ciekawe", „popatrz tam!", widzisz to?", pobawimy się tym?". Bogata mimika,

posługiwanie się gestami oraz chęć bycia razem z drugą osobą są niewerbalnymi

kompetencjami społecznymi, które pozwalają dziecku uczestniczyć w dialogu zanim

zacznie posługiwać się językiem.

Dalszy rozwój społeczny wiąże się z nabywaniem języka. Po okresie gaworzenia, zwykle

po ukończeniu pierwszego roku życia, pojawiają się pierwsze słowa. Za ich pomocą

dzieci nazywają przedmioty, wołają rodziców, proszą o pomoc w realizacji swoich

potrzeb. Dziecko oczekuje reakcji na swoje wypowiedzi, już dwulatek, którego mowa

często jest niezrozumiała a słownik jeszcze ubogi, niecierpliwi się gdy rodzic nie wie co

chciał „opowiedzieć". Maluch chce, aby go zrozumieć. Na tej potrzebie buduje się chęć

współpracy i współdziałania w zabawie, w której dziecko początkowo potrzebuje

pomocnika, towarzysza, a później w wieku przedszkolnym już wspólnika.

Co zmienia zaburzenie autystyczne w rozwoju społecznym? Często początkowo

rodzice zwracają uwagę jedynie na brak czynnej mowy, pytani czy dziecko rozumie

wypowiedzi innych odpowiadają, że rozumie wszystkie polecenia tylko nie chce ich

wypełniać. Denerwuje się, gdy ingerujemy w jego zabawę, ale kto by się nie denerwował

gdyby nie umiał wytłumaczyć swoich pomysłów? Trudno zaprzeczyć istnieniu frustracji

małego dziecka z autyzmem. Niestety ma ona poważniejsze przyczyny, niż brak

możliwości mówienia. Małe dziecko z autyzmem ma trudności w odczytywaniu

wskazówek społecznych, przekazywanych przez rodziców. Nie rozumie

komunikacyjnych gestów dorosłych oraz ich oczekiwań. Ciągnie dorosłego lub popycha

oczekując określonego działania. Nie wie, że aby otrzymać upragniony przedmiot musi

to w czytelny sposób zasygnalizować. Czasem złości się gdy go nie otrzymuje, czasem

rezygnuje. Te trudności nie tylko zaburzają współpracę z maluchem ale co ważniejsze

blokują naturalne mechanizmy nabywania wiedzy o świecie i uczenia się od innych ludzi.

Jak bowiem nauczyć się nowego słowa, jeśli nie widzę relacji pomiędzy tym, co nazywa i

co pokazuje dorosły? Jak poprosić o przedmiot, gdy nie dostrzega się niewidzialnej linii

pomiędzy palcem wskazującym a upragnioną zabawką? Brak rozumienia wskazywania

jest wczesnym przejawem braku rozumienia intencji drugiej osoby. Dla dziecka z

6

autyzmem zachowanie innej osoby najczęściej nie niesie informacji o tym, czego ona

oczekuje, co planuje.

Brak zrozumienia drugiej osoby utrudnia dziecku uczenie się od niej. Główną

drogą uczenia się czynności we wczesnym dzieciństwie jest naśladowanie dorosłego

i innych dzieci. Umiejętność ta rozwija się u dzieci z autyzmem z opóźnieniem,

wpływając jednocześnie na wolniejsze tempo nabywania innych umiejętności, których


RHファクターは何ですか

podstawą jest naśladowanie. Dla starszych dzieci podstawową drogą nabywania wiedzy

jest przekazywana informacja, instrukcja. Dla grupy dzieci z autyzmem u których

rozumienie mowy jest znacznie ograniczone, nauczanie poprzez instrukcje nie jest

dostępne. Dla pozostałej grupy dzieci, instrukcje także pozostają często niezrozumiałe,

gdyż wymagają nie tylko odczytania znaczenia poszczególnych słów oraz całej

wypowiedzi ale także intencji dorosłego. Dzieci z autyzmem mowę rozumieją dosłownie,

w określonym kontekście. Nie rozumieją tego, co w potocznym języku określamy jako

ukryte „między słowami".

Dzieci z autyzmem rzadko pokazują przedmioty po to, by zaciekawić dorosłego.

Ta zdolność umożliwia dzieciom przejmowanie inicjatywy, rozumienie, że one także

mogą komunikować nie tylko własne potrzeby, ale też wrażenia na temat świata. Ten

wczesny brak „opowiadania" palcem wskazującym trwa następne w postaci braku

zdolności dzielenia się obserwacjami, wrażeniami i przeżywanymi emocjami. 子

z autyzmem może odpowiedzieć na pytanie, opisać ilustrację ale znaczną trudność

stanowi prośba o opowiedzenie co chciałoby teraz razem z nami robić, w co się pobawić

lub co zainteresowało je w przedszkolu.

行動の制限パターン

Charakterystyczna dla dziecka w wieku niemowlęcym oraz przedszkolnym jest

ogromna ciekawość świata. Wraz z wzrastającymi umiejętnościami motorycznymi;

sprawniejszym sięganiem po przedmioty, manipulowania nimi oraz poruszania się po

pomieszczeniu, poszerzają się dziecięce możliwości poznawania. Dziecko nie tylko

dotyka podawanych przedmiotów, ale zaczyna je przekładać z ręki do ręki, celowo

upuszczać. W drugim roku życia dziecko potrafi przelać wodę z jednego pojemnika do

7

drugiego, rzucić piłką, jeść łyżką. W tym wieku dziecko odnajduje wcześniej porzucone

お気に入りのおもちゃ. Wie też ja wykorzystać znane przedmioty, do czego służy kubek, co

można zrobić z misiem czy lalką, jak bawić się samochodzikiem. W wieku

przedszkolnym dziecko charakteryzuje ogromna wszechstronność, podejmuje ono

zróżnicowane zabawy, biega, rysuje, bawi się zabawkami, uczestniczy w grupowych

zabawach z rówieśnikami. Przedszkolak często komentuje świat przedstawiany

w zabawie lub na rysunku. W tym okresie życia czynnościom dziecka towarzyszy żywa

ekspresja emocji. Zabawa dziecka w tym wieku jest niezwykle twórcza, w niej dziecko

przetwarzając doświadczenia dnia codziennego ujawnia niepowtarzalne pomysły. Patrząc

na rozwój własnej, swobodnej aktywności zabawowej widzimy jak przetwarza ono

informację o otaczającym świecie a także jak pracuje jego wyobraźnia, podstawa rozwoju

abstrakcyjnego myślenia.

Co w tym czasie przeżywa dziecko z autyzmem? Niektórzy badacze wskazują na

specyficzność zabawy dziecka zagrożonego występowaniem zaburzenia autystycznego

już w okresie niemowlęcym. W zależności od przebiegu rozwoju oraz poziomu

funkcjonowania dziecka nieprawidłowości w zakresie zabawy można obserwować


w drugim lub trzecim roku życia. Znaczną grupę dzieci z autyzmem cechuje brak

podejmowania zabaw. Nie sięgają po zabawki. Biegają po pomieszczeniu, zapatrują się

na padające światło lub kręcą się w koło. W przypadku innych dzieci zainteresowania

mogą być wyraźnie zogniskowane na wybranych czynnościach, do których często wraca.

Czasami dorośli w otoczeniu dziecka długo nie zauważają w aktywności dziecka

niepokojących objawów. Dotyczy to dzieci, których zachowanie nie jest wyraźnie

dziwaczne a jedynie ich zabawy są ograniczone do powtarzanych schematów. 子

układa misie na półce, a autkami jeździ po jednej trasie. Układa kubeczki lub klocki

w wieżę, czynność powtarzając wielokrotnie.

Czasem „zabawy" dziecka są wyraźnie nieadekwatne np. dziecko przegląda książkę

telefoniczną obserwując ciągi cyfr lub też macha przedmiotami w polu widzenia. Takie

zachowania zwykle są przez otoczenie dziecka szybko zauważana, nie zawsze jednak

interpretowane jako nieprawidłowe.

Z czasem narasta obserwowany kontrast pomiędzy czynnościami

i zainteresowaniami dzieci o prawidłowym rozwoju a dziećmi z autyzmem. Gdy

8

rówieśnicy odchodzą od prostych manipulacji a w ich zabawie zaczyna odgrywać rolę

wyobraźnia, dzieci z autyzmem często nadal fascynują się wybranym aspektem

otaczających je przedmiotów. Dla jednego dziecka będzie to fascynacja fakturą,

doznaniem dotykowym jakie dostarcza przedmiot, nie będzie się wiec bawić misiem

a tylko przykładać go do swoich dłoni i twarzy. Dla innego najważniejszą cechą obiektu

jest ruch, zauważa wiec w samochodziku jedynie ruch kół. Nie jeździ nim, aby

„zaparkować w garażu" ale by wpatrywać się w ruch toczących się kół z takim samym

zainteresowaniem jak w wirującą pralkę. Inne dzieci fascynują się cyframi i literami,

wyszukując ich nie tylko w książeczkach ale również na innych produktach, zabawkach.

Podejmowanie takich zabaw nie sprzyja kontaktom społecznym z innymi dziećmi.

Przedszkolak z autyzmem często nie potrafi bawić się nie tylko z innymi dziećmi ale

także w sposób do nich podobny, co wpływa na wzrastającą izolację społeczną.

„Mieć autyzm" oznacza być dzieckiem, którego rozwój nie przebiega prawidłowo

a trudności dotyczą trzech obszarów rozwoju: komunikacji, społecznych zachowań oraz

umiejętności zabawy. Opisane deficyty pojawiające się we wczesnym dzieciństwie

pozwalają zrozumieć dlaczego dziecko z autyzmem może wydawać się „dziwne" a jego

zachowania nieadekwatne. Jednocześnie im bliżej jesteśmy zrozumienia dlaczego

dziecko ma trudności z radzeniem sobie z daną sytuacją tym większe są szanse aby

dziecku pomóc. Im wcześniej zauważymy nieprawidłowe zachowanie tym większa

szansa na poprawę funkcjonowania dziecka.

Obecnie, gdy wzrasta dostępność wczesnej diagnozy oraz terapii obserwujemy

wyraźniejszą skuteczność podejmowanych działań terapeutycznych. Warunkiem jest

jednak intensywność oraz systematyczność podejmowanej terapii. SOURCE: HTTP://www.autyzm.krakow.pl/ma_autyzm.pdf



These are our most popular posts:

自閉症児は、世界を受信して​​いるとして

母のサクセスストーリー - 私は自閉症との私の子供をどのように治癒するか .... と視覚内 場合は、ホワイトノイズです。, これらの子どもたちは、環境にはほとんど関心を持って いること, 彼らの身体活動が低いです。, そして彼ら自身がそのような中で最も興味を 持っ ... read more

お父さんの[そらまめ式]自閉症療育: キレート療法を斬る

これはマーケティング的に考えると必然で、自閉症という障害が、下記のような要素を あわせ持っているからです。 ..... 親の判断で副作用の大きなキレーションを実施する というのは、その有効性の検討以前の問題があると私は考えています。 .... そらパパの 言われている通り子供のありのままのを受け入れることからすべてが始まると思います。 私 ... read more

Marika Szmaj „Ma autyzm" – co to znaczy? - 自閉症 – 解くの思考

母のサクセスストーリー - 私は自閉症との私の子供をどのように治癒するか ... ステレオ タイプ, あなたはすぐに彼らの を参照してくださいすることができている. ... タイトルの質問に答えるために, それはターン ことを意味するもの ... read more

身内が自閉症と診断され、障害者手帳が出るようですが持っているとどう ...

2008年11月3日 ... 身内が自閉症と診断され、障害者手帳が出るようですが持っているとどう優遇されます か?(まだ実際には貰っ ... 自閉症のお友達」 これら2冊は子供向けの本ではありますが 、大人が「自閉症を知るには」を知るためにも、良書だと思います。 read more

0 件のコメント:

コメントを投稿

登録 コメントの投稿 [Atom]

<< ホーム